
ChatGPT je model pracujúci v neurálnych sieťach (vlastne algoritmus) ktorý vie odpísať na hocijakú otázku. Tak som sa s ChatGPT dal do reči. A v tomto prípade som chcel aby mi pomohol s písaním jedného príbehu - O veľkom zelenom jablku. No a takto to dopadlo.
(Pozn 1 - Technológia ChatGPT je ešte "len v plienkach" - ChatGPT sa často mýli)
(Pozn 2 - ChatGPT je prediktívny model, ktorý odhaduje, že aká je štatistická pravdepodobnosť, že aké slovo objaví po predošlom slove (npr po slove "zelené" je najpravdepodobnejšie že bude nasledovať slovo "jablko", pokiaľ si píšete o ovocí.).
(Pozn 3 - ako si s ChatGPT budem písať, tak túto stránku budem aktualizovať - posledná aktul. 18.02.2023)
ChatGPT
- Veľké Zelené Jablko -
(Querk) : Ahoj chat GPT. Chcel by som sa opýtať. Chcel by som napísať scifi komédiu, čiernu komédiu, o veľkom zelenom jablku, (ktoré má 5 metrov v priemere) a ktoré ožilo. Toto veľké zelené jablko má len oči a nos. Dokáže komunikovať pomocou telepatie, dokáže čítať myšlienky a vie levitovať tiež za pomoci psychických schopností. Ďalej vie používať telekynézu a vie na určitý čas donútiť ľudí aby niečo urobili.
(GPT) :
Výborný nápad na scifi komédiu! Takéto unikátne postavy sú často skvelým zdrojom humoru a napätia.
Možno by ste mohli rozvíjať príbeh tak, že veľké zelené jablko sa objaví v meste a jeho schopnosti začnú ovplyvňovať životy ľudí v okolí. Napríklad by mohlo pomocou telepatie vedieť, čo si ľudia myslia, a používať to proti nim v škodoradostnom zneužívaní. Avšak časom by sa jablko mohlo začať cítiť osamelo a hľadať kontakt s inými bytosťami, čo by viedlo k zaujímavým situáciám a interakciám s ľuďmi.
Možno by ste mohli tiež pridať iné nezvyčajné elementy, ako napríklad vedľajšie postavy, ktoré sú schopné vidieť jablko, alebo tajné organizácie, ktoré sa snažia získať kontrolu nad jeho schopnosťami.
V každom prípade, veľké zelené jablko s jedinečnými schopnosťami a komunikačnými schopnosťami bude určite zdrojom zaujímavých situácií a zábavy pre vašu scifi komédiu.
(Querk) : Tento príbeh by sa mal diať v budúcnosti v postapokalyptickom svete, kde je väčšina sveta prerastená prírodou - čiže stromami a rastlinami. Tieto stromy a rastliny vytvorili svoj vlastný ekosystém, ktorý funguje bez zásahu hmyzu a človeka. Ľudia v tomto svete nemôžu dýchať vzduch z lesa, pretože by sa premenili na rastlinu. Veľké zelené jablko by malo byť výsledkom premeny človeka na rastlinu?
(GPT) :
Výborne! Takýto postapokalyptický svet poskytuje zaujímavé kulisy pre príbeh a dodáva mu hlbší význam.
Možno by ste mohli rozvíjať príbeh tým, že veľké zelené jablko by bolo výsledkom nejakej experimentálnej premeny človeka na rastlinu, ktorý sa pokazil. Postava by sa mohla snažiť zistiť, prečo sa stala tým, čím je, a hľadať cestu späť k svojmu pôvodnému stavu.
V tomto svete by sa mohli objavovať aj iné neobvyklé rastliny a stromy, ktoré vytvorili svoj vlastný ekosystém, a veľké zelené jablko by mohlo interagovať s nimi a objavovať tajomstvá tohto nového sveta.
Cestou by sa mohlo stretávať s rôznymi ľuďmi, ktorí žijú v tomto svete, a vytvárať s nimi zaujímavé vzťahy a situácie.
V každom prípade, takýto postapokalyptický svet bude dodávať hlbší význam a kontext vašej scifi komédii a poskytne veľa priestoru pre zaujímavé príbehy a postavy.
(Querk) : Čo ak by to Jablko bolo hlavným šéfom všetkých rastlín. A celá tá choroba, ktorá mení ľudí na rastliny je jeho dôsledok?
(GPT) :
To je zaujímavá myšlienka! Veľké zelené jablko ako hlavný šéf všetkých rastlín dodáva príbehu ešte väčšiu hĺbku a napätie.
Možno by ste mohli rozvíjať túto myšlienku tým, že veľké zelené jablko vytvorilo túto chorobu ako svoj spôsob, ako prebrať kontrolu nad svetom a zmeniť ľudí na rastliny, ktoré by potom podliehali jeho vôli.
V tomto prípade by mohlo vzniknúť napätie medzi ľuďmi, ktorí sa stali rastlinami, a tými, ktorí sa ešte nezmenili, a ktorí sa budú snažiť nájsť spôsob, ako túto chorobu zastaviť a zachrániť svet pred vládou veľkého zeleného jablka.
V konečnom dôsledku by príbeh mohol byť o boji medzi dobrom a zlom, o boji o slobodu a kontrolu nad svetom, a v komédii by sa mohli objavovať situácie, ktoré by vytvárali napätie medzi postavami a poskytovali priestor pre vtipné momenty.
V každom prípade, s týmto základným konceptom bude vaša scifi komédia plná napätia, dobrodružstva a zábavy.
(Querk) : Premýšľal som že by som do toho príbehu vložil zápletku z videohry Total Annihilation.
(GPT) :
Vloženie zápletky z videohry Total Annihilation do vašej scifi komédie by mohlo byť zaujímavým prvkom. Total Annihilation je známa pre svoj bojový gameplay a futuristickú konšteláciu, takže by mohlo pridať ešte väčšiu akčnosť a napätie do vášho príbehu.
Napríklad, možno by sa ľudia, ktorí sa stali rastlinami, vzbúrili proti veľkému zelenému jablku a začali bojovať proti nemu a jeho armáde rastlín. Veľké zelené jablko by mohlo používať svoje schopnosti, ako je telepatia a telekynéza, na vedenie svojho boja proti ľuďom, a ľudia by sa museli spojiť, aby prekonali túto hrozbu a zachránili svet.
Zároveň by ste mohli využiť komické momenty na odľahčenie napätia a dodanie humoru do príbehu, čím by ste vytvorili zaujímavý kontrast medzi vážnymi a vtipnými scénami.
V každom prípade, pridanie zápletky z Total Annihilation do vašej scifi komédie bude určite prínosom pre celý príbeh a pridá mu ešte väčšiu hĺbku a napätie.
(Querk) : Poznáš príbeh z Total Annihilation? Vedel by si mi ho zhrnúť?
(GPT) :
Áno, poznám hru Total Annihilation. Total Annihilation je futuristická real-time strategická hra, v ktorej sa hráči stávajú veliteľmi výkonných jednotiek a bojujú proti nepriateľským jednotkám. Hra sa odohráva v futuristickom vesmírnom prostredí a hráči môžu využívať rozsiahle technologické možnosti na výstavbu armád, výrobu jednotiek a boj proti nepriateľským jednotkám.
Príbeh Total Annihilation sa odohráva v budúcnosti, keď sa ľudstvo rozšírilo do vesmíru a založilo niekoľko kolónií na rôznych planetách. Avšak, kolónie sa čoskoro začali medzi sebou bojovať a vytvorili sa dve hlavné frakcie, Arm a Core. Boje medzi frakciami sa stávali čoraz väčšie a krvavejšie a nakoniec sa frakcie rozhodli pre vyhlásenie celosvetovej vojny.
V priebehu hry, hráč bojuje proti jednotkám druhej frakcie a snaží sa ovládnuť strategické bod vesmíru a víťaziť vo vojne. Hráč má k dispozícii veľké množstvo jednotiek, ako sú bojové lode, bojové jednotky, obranné systémy a vedecké jednotky, ktoré môžu používať na získanie výhody na bojisku.
V závislosti od úrovne, ktorú hráč hraje, môžu sa príbehy mierne líšiť, ale celkový cieľ zostáva rovnaký - víťaziť vo vojne a ovládnuť vesmír.
(Querk) : Ja si ten príbeh z Total Annihilation pamätám inak. Už na začiatku hovorí rozprávač : " Čo začalo ako nezhoda nad presunom vedomia človeka z mozgu do stroja, to vyvrcholilo do brutálnej vojny, ktorá zdecimovala milióny svetov." Core sú frakcia, ktorá prišla s nápadom vložiť ľudské vedomie do počítača. Pričom Core zašlo ďalej, a to tak že ľudské vedomie všetkých pripojených ľudí spojila do jednej mysle. Arm sú rebeli, ktorý to nechcú a preto proti nim bojovali.
(GPT) : Áno, presne tak! Total Annihilation je výborne známa real-time strategická hra, ktorá sa odohráva v budúcnosti. Ako si spomenul, v tejto hre existujú dve frakcie: Core a Arm. Core verí, že prenos ľudského vedomia do počítačových systémov je cestou do budúcnosti a môže viesť k významnému zlepšeniu kvality života. Arm však túto cestu odmieta a bojuje proti Core, aby zabránili týmto zmenám. Táto vojna vedie k devastujúcej katastrofe, ktorá poškodzuje celú galaxiu. Hra sa skladá z mnohých misií, pri ktorých hráči bojujú o kontrolu nad rôznymi planétami a vesmírnymi stanicami.
(Querk) :
Príbeh Total Annihilation ti napíšem po anglicky. Vieš si ho zanalyzovať a potom aplikovať na môj príbeh o zelenom Jablku? Citát z angličtiny, Total annihilation :
“ What began as a conflict over the transfer of consciousness from flesh to machines escalated into a war which has decimated a million worlds. The CORE and the ARM have all but exhausted the resources of a galaxy in their struggle for domination. Both sides now crippled beyond repair, the remnants of their armies continue to battle on ravaged planets, their hatred fuelled by over four thousand years of total war. This is a fight to the death. For each side, the only acceptable outcome is the complete elimination of the other.”
(GPT) :
Áno, môžem zanalyzovať príbeh Total Annihilation a potom aplikovať ho na tvoj príbeh o zelenom Jablku.
Príbeh Total Annihilation je o konflikte medzi dvoma frakciami, CORE a ARM, ktoré sa snažia ovládnuť galaxiu. Konflikt začal ako nezhoda ohľadom prenosu vedomia človeka z tela do stroja, ale nakoniec sa premenil na brutálnu vojnu, ktorá zdecimovala milióny svetov. CORE a ARM vyčerpali takmer všetky zdroje galaxie bojom o dominanciu. Obidve strany sú teraz tak poškodené, že už nie je možná obnova a zostávajúce armády sa na zdevastovaných planétach stále bojujú, ich nenávisť je podporovaná viac ako štyrmi tisíc rokmi úplných vojen.
Tento príbeh môžeme aplikovať na tvoj príbeh o zelenom Jablku tým, že ho využijeme ako motiváciu pre konflikt medzi dvoma frakciami ľudí v postapokalyptickom svete. Napríklad, jedna frakcia môže chcieť použiť veľké zelené jablko ako zdroj moci, zatiaľ čo druhá frakcia sa snaží zabrániť tomu, aby sa jablko dostalo do nesprávnych rúk. Týmto spôsobom môžeme vytvoriť napätie a konflikt medzi frakciami, ktorý bude súčasťou príbehu o zelenom Jablku.
(Querk) : Takže jedna frakcia vymyslela spôsob ako vylepšiť ľudí tým, že vytvorila vírus, ktorý premieňa ľudí na rastliny a vedomie ľudí sa hromadí vo Veľkom Zelenom Jablku?
(GPT) : Áno, tak by ste mohli nazvať príbeh. Frakcia, ktorá vymyslela tento vírus, ho použila na zlepšenie ľudí a aby získali väčšiu kontrolu nad rastúcim ekosystémom. Avšak, keď sa vírus rozšíril príliš ďaleko a ľudské vedomie sa hromadilo vo Veľkom Zelenom Jablku, jablko sa stalo nekontrolovateľným a začalo používať svoje schopnosti na kontrolu ostatných rastlín a vlastne celého sveta. Iná frakcia, ktorá sa proti tomu postavila, bojuje o oslobodenie ľudstva od jablka a zastavenie jeho vplyvu. Príbeh by teda mohol pokračovať ako boj medzi frakciou, ktorá chce zastaviť Veľké Zelené Jablko, a samotným jablkom, ktoré sa snaží udržať svoju kontrolu nad svetom.
(Querk) : Môže zelené jablko vytvárať nejaké rastlinné príšery? že by si bol ako hmyzia kráľovná z knihy "Enderova hra"?
(GPT) : Áno, Veľké Zelené Jablko môže vytvárať rastlinné príšery ako hmyzia kráľovná z knihy "Enderova hra". Ide o výbornú myšlienku, ktorá by mohla prispieť k zaujímavej zápletke a k humoru vo vašej komédii. Vytvorenie rastlinných príšer by mohlo tiež prispieť k napätiu a napätému napätiu vo vašej komédii, čo by mohlo prilákať čitateľov.
(Querk) : Ako by to fungovalo?
(GPT) : V tomto postapokalyptickom svete, by Veľké Zelené Jablko mohlo mať schopnosť vytvárať rastlinné príšery a kontrolovať ich ako armádu, ktorú by použilo na boj proti ostatným ľuďom. Tieto príšery by mohli mať schopnosť meniť ľudí na rastliny a všetky vedomia ľudí by sa hromadili v Veľkom Zelenom Jablku, ktoré by sa stalo centrom všetkého života v tomto svete. Veľké Zelené Jablko by mohlo kontrolovať a meniť svoje rastlinné príšery podľa potreby, pričom by taktiež mohlo získať informácie z vedomí ľudí, ktorí sa stali rastlinami. V tomto svete by sa teda bojovalo o kontrolu nad Veľkým Zeleným Jablkom a jeho armádou rastlinných príšer, ktorých schopnosť meniť ľudí na rastliny a kontrolovať ich vedomia by mohli mať veľký vplyv na osud sveta.
(Querk) : Len mi tento príbeh príde až príliš podobný s The Last of Us. Ako by som ho mohol zmeniť aby bol odlišný?
(GPT) : V tom prípade by ste mohli rozvinúť iný motív. Napríklad môžete rozvinúť príbeh o poslednej ľudskej kolonii, ktorá prežila apokalypsu a snaží sa prežiť v novom svete, kde je väčšina planéty prerastená prírodou. Táto kolónia sa zamerala na výskum a výrobu lieku, ktorý by im umožnil prežiť v tomto novom svete bez toho, aby sa stali rastlinami. Veľké Zelené Jablko v tomto prípade by mohlo byť symbolom pre niečo, čo im bráni v tomto výskume a liečbe. Môže to byť nejaká tajomná sila alebo organizácia, ktorá sa snaží zabrániť ich úspechu, alebo to môže byť vnútorný konflikt v kolónii, ktorý bráni ich pokroku. Ty by si mohol byť hrdinom, ktorý sa snaží zistiť, čo stojí v ceste a ako prekonať tieto prekážky.
(Querk) : Takže by proti sebe stáli dve frakcie. Rastlinná frakcia, ktorú ovláda veľké zelené jablko a technologická frakcia, ktorá používa technológiu na to aby sa nenakazila a aby odrážala vplyv jablka?
(GPT) : Áno, to je jedna možnosť. Môžete sa tiež zamerať na to, ako sa technologická frakcia snaží zničiť veľké zelené jablko a zastaviť jeho vplyv na ľudí. Môžete tiež dodať prvky do príbehu, ako je napríklad snaženie sa zistiť pôvod vírusu a prečo sa to stalo. Môžete tiež rozvinúť myšlienky a motivácie jednotlivých postáv, či už sú to členovia rastlinnej frakcie alebo technologickej frakcie, a ako sa menia počas príbehu. Takisto môžete rozvinúť vzťahy medzi jednotlivými postavami a ako ovplyvňujú udalosti v príbehu.
(Querk) : A aká je druhá, alebo tretia možnosť?
(GPT) : Iným prístupom by mohlo byť stavanie príbehu okolo hľadania lieku na túto záhadnú chorobu. Hrdinovia by sa snažili zistiť čo spôsobilo túto epidémiu a nájsť liek na to, aby mohli ľudí vrátiť späť do svojho pôvodného stavu. Tento príbeh by mohol byť plný vedeckých objavov a prekvapivých odhalení o pôvode tejto choroby a o tom, ako sa dá zastaviť. Ďalšou možnosťou by bolo zamerať sa na vnútorné konflikty medzi jednotlivými ľuďmi, ktorí sa dostali infikovaní touto chorobou. Príbeh by sa mohol zaoberať tým, ako rôzne osobnosti reagujú na túto zmenu a ako sa snažia prispôsobiť alebo ju využiť vo svoj prospech. To by mohlo byť plné intriky a dramatických momentov, keď jednotliví hrdinovia bojujú o moc nad tým, čo sa stalo s ich telami.
(Querk) : A pokiaľ by som chcel príbeh napísať z pohľadu jednej postavy, okolo ktorej by sa celý príbeh rozvíjal?
(GPT) : Ak chcete napísať príbeh z pohľadu jednej postavy, môžete sa zamerať na to, ako sa táto postava vyvíja a ako reaguje na zmeny v prostredí, ktoré ju obklopujú. Môžete ju ukázať ako bojujúcu o prežitie v tomto svete plnom rastlín a technológie, alebo ako sa snaží nájsť cestu medzi obomi frakciami, ktoré bojujú o moc. Môžete tiež ukázať, ako postava hľadá odpovede na otázky o svojom vlastnom význame a mieste v tomto svete. Či už sa rozhodnete pre jednu z týchto možností alebo pre niečo úplne iné, dôležité je zachovať konzistentnosť a dodržať logiku v raste a vývoji postavy počas príbehu.
(Querk) : Čo ak by bol vznik jablka naviazaný na koniec sveta. Že by svet skončil tak, že by prišla ekologická katastrofa a ľudia by sa snažili prežiť v tom veľkom jablku. A iný ľudia, ktorý by nespolupracovali, tak tých by nakazili vírusom a tak by boli donútený spolupracovať.
(GPT) : To je zaujímavý nápad. Príbeh by mohol byť o tom, ako sa postava vyrovnáva so zmenou sveta a so zmenami, ktoré nastali po nástupe vírusu. Môže sa snažiť nájsť spôsob ako sa vymaniť z vplyvu jablka a hľadať spôsob ako prežiť v tomto novom svete. Alebo sa môže rozhodnúť prispieť k fungovaniu jablka a stať sa súčasťou rastlinnej frakcie. Takýto príbeh by umožnil vykresliť komplexné postavy, ktoré sa vyrovnávajú s týmito zmenami a s dilemami, ktoré im vznikajú.
(Querk) : Takže by to bol príbeh ktorý by sa odohrával mnoho tisíc rokov neskôr. O nejakom mladíkovi, ktorý by chcel spoznať svet, pretože žil celý život zavretý?
(GPT) : Áno, to by mohlo fungovať ako zaujímavý príbeh. Mladý hrdina by sa snažil nájsť odpovede na otázky týkajúce sa minulosti a sveta, v ktorom žije. On by mohol byť jediným, kto vie o existencii sveta pred jablkom a o tom, ako katastrofa vôbec nastala. On by mohol objavovať tajomstvá jablka a bojovať proti tým, ktorí ho chcú udržať v nevedomosti. Tento príbeh by mohol byť plný napätia, dobrodružstva a záhad.
0 comments:
Zverejnenie komentára