
ChatGPT je model pracujúci v neurálnych sieťach (vlastne algoritmus) ktorý vie odpísať na hocijakú otázku. Tak som sa s ChatGPT dal do reči. A v tomto prípade som chcel aby mi pomohol s mojou sériou, kde si hodím príbehovými kockami a podľa nich napíšem príbeh. No a takto to dopadlo.
(Pozn 1 - Technológia ChatGPT je ešte "len v plienkach" - ChatGPT sa často mýli)
(Pozn 2 - ChatGPT je prediktívny model, ktorý odhaduje, že aká je štatistická pravdepodobnosť, že aké slovo objaví po predošlom slove (npr po slove "zelené" je najpravdepodobnejšie že bude nasledovať slovo "jablko", pokiaľ si píšete o ovocí.).
(Pozn 3 - ako si s ChatGPT budem písať, tak túto stránku budem aktualizovať - posledná aktul. 18.02.2023)
ChatGPT
- Príbehové Kocky -
(Querk) : Ahoj GPT. Chcel by som sa ťa opýtať. Chcel by som vytvoriť seriál videí na youtube. Tento seriál by fungoval tak, že by som hodil príbehovými kockami Rory's Story Cubes a potom ešte nejakými D6 kockami a pomocou nich by som napísal príbeh. Dá sa tento koncept nejakým spôsobom vylepšiť?
(GPT) : Áno, tento koncept sa dá vylepšiť mnohými spôsobmi. Tu sú niektoré nápady, ktoré by mohli posunúť vaše videá na ďalšiu úroveň:
- Pridajte kreatívne vizuálne efekty: Môžete využiť programy na úpravu videa, aby ste pridali rôzne vizuálne efekty k svojmu príbehu. Tým výrazne zvýšite atraktívnosť a zábavnosť videí.
- Použite hudbu na podporu príbehu: Použitie správnej hudby môže výrazne prispieť k atmosfére príbehu a ešte viac ho výrazne priblížiť k divákovi.
- Využite rôzne prostredia a kulisy: Vytvorenie príbehu v rôznych prostrediach a kulisách môže byť veľmi efektívne pri vytváraní napätia a zaujímavosti.
- Interaktívne prvky: Môžete zvažovať pridanie interaktívnych prvkov, ako sú napríklad hádanky alebo rozhodnutia, ktoré by diváci museli urobiť, aby pokračovali v príbehu.
- Spolupráca s inými youtubermi alebo hercami: Spojenie síl s inými youtubermi alebo hercami môže prispieť k rozšíreniu vašej publikácie a zvýšeniu záujmu o váš seriál.
Výška, tieto nápady vám môžu pomôcť vylepšiť váš seriál videí na YouTube a zvýšiť atraktívnosť pre divákov.
(Querk) : Skorej som mal na mysli, že ako by sa dal môj koncept videa vylepšiť. Hudbu, grafiku aj efekty už mám. Ide mi len o to, ako urobiť lepší príbeh z kociek.
(GPT) : Rozumiem, ďakujem za doplnenie informácií. Tu sú niektoré nápady, ako môžete vylepšiť príbeh z kociek:
- Použite rôzne typy kociek: Môžete zvažovať pridanie rôznych typov kociek, ako sú napríklad kocky s postavami alebo kocky s udalosťami, aby ste rozšírili možnosti pre vytváranie príbehu.
- Pridajte viac detailov: Môžete sa snažiť pridať čo najviac detailov do svojho príbehu, ako sú napríklad emócie postáv, konkrétne prostredia a situácie.
- Skombinujte niekoľko kociek do jednej udalosti: Môžete sa snažiť skombinovať niekoľko kociek do jednej udalosti, aby ste vytvorili bohatší a zložitejší príbeh.
- Vytvorte postavy s hlbšou osobnosťou: Vytvorenie postáv s hlbšou osobnosťou môže prispieť k väčšej zaujímavosti a väčšiemu vzťahu diváka s postavami.
- Vytvorte prekvapivý zvrat: Pridanie prekvapivého zvratu do príbehu môže zvýšiť napätie a zaujímavosť pre diváka.
Výška, tieto nápady by vám mohli pomôcť vylepšiť príbeh, ktorý vytvárate pomocou príbehových kociek a iných typov kociek.
(Querk) : Ďakujem za nápad. Príbehových kociek mám viacero a viacero ich aj pri písaní príbehu používam. No ako by som mohol využiť bežné D6 kocky? A ako by som si tie kocky mohol rozložiť?
(GPT) : Bežné D6 kocky môžete využiť na vytvorenie rôznych druhov udalostí alebo na vytvorenie rôznych druhov výziev pre postavy v príbehu. Môžete si napríklad rozložiť kocky tak, že každá strana bude predstavovať iný typ udalosti alebo výzvy, ako napríklad:
- Strana s jednotkou: Fyzická výzva
- Strana s dvojkou: Emocionálna výzva
- Strana s trojkou: Mentálna výzva
- Strana s štyrmi: Spirituálna výzva
- Strana s piatimi: Hmotná výzva
- Strana s šiestimi: Duchovná výzva
Týmto spôsobom môžete pomocou bežných D6 kociek vytvárať rôzne druhy výziev pre postavy v príbehu a tým vylepšiť napätie a zaujímavosť príbehu.
(Querk) : Čo myslíš pod pojmom "Duchovná výzva"?
(GPT) : V tomto prípade by "duchovná výzva" mohla predstavovať výzvu, ktorá sa týka duchovných alebo filozofických otázok, ako napríklad otázky týkajúce sa identity, smyslu života, viery, morálky, atď. Tieto typy výziev môžu mať veľký vplyv na postavy v príbehu a môžu ich formovať a ovplyvňovať ich rozhodnutia a činy. Môžu viesť k hlbšiemu zamysleniu a sebareflexii, a tým významne prispievať k rozvoju príbehu.
(Querk) : Čo myslíš pod pojmom "Spirituálna výzva"?
(GPT) : V tomto prípade by "spirituálna výzva" mohla predstavovať výzvu, ktorá sa týka duchovného alebo metafyzického sveta alebo skúseností, ako napríklad skúsenosti s paranormalnymi javmi, duchmi, démonmi, anjelmi, atď. Tieto typy výziev môžu prispievať k vytvoreniu napätia a zaujímavosti v príbehu a môžu tiež formovať postavy v príbehu a ovplyvňovať ich rozhodnutia a činy. Môžu viesť k hlbšiemu zamysleniu nad metafyzickými témami a tým prispievať k rozvoju príbehu.
ChatGPT
- Systém Bohov -
(Querk) : Mohol by som sa ťa opýtať? Vedel by si vytvoriť magický systém, ktorý by bol inšpirovaný ľudovou mágiou starých slovákov z čias veľkej Moravy?
(GPT) : Áno, určite! Ľudová mágia starých Slovanov z čias Veľkej Moravy by mohla poskytnúť veľa inšpirácie pre vytvorenie magického systému. Ty by si mohol napríklad využiť motívy a symboly používané v slovanskej mytológii a náboženstve, ako aj tradičné slovanské rituály a obrady. Môžeš tiež využiť prvky pôvodnej slovanskej magického učenia, ako sú kúzla, zaklínadlá, talizmany a amulety. Ty môžeš vytvoriť vlastný jedinečný magický systém, ktorý bude odkazovať na staré slovanské tradície, ale bude tiež prispôsobený potrebám a zámerom tvojho príbehu.
(Querk) : Skús napísať dva príklady.
(GPT) : Systém živlov: V tomto systéme by sa magické sily zameriavali na štyri živly - oheň, vodu, zem a vzduch. Každý živel by mal svoju vlastnú silu a schopnosť ovplyvňovať svet okolo seba. Napríklad, čarodej s silou ohňa by mohol vytvárať plamene a ovplyvňovať teplotu, zatiaľ čo čarodej s silou vzduchu by mohol kontrolovať veterné sily.
Systém run: Tento systém by sa zameriaval na použitie run, teda magických runových znakov, pre ovplyvňovanie sveta. Runy by sa mohli použiť na vytváranie kúziel, prezrádzanie budúcnosti a na ochranu. Každý run by mal svoj vlastný význam a schopnosť, napríklad runa pre silu by mohla poskytnúť svojmu nositeľovi fyzickú silu, zatiaľ čo runa pre múdrosť by mohla poskytnúť múdrosť a rozvahu. Ty by si mohol vytvoriť vlastný systém run a použiť ho vo svojom príbehu.
(Querk) : A ako by tieto magické systémy vyzerali vo svete starých Slovákov z čias Veľkej Moravy?
(GPT) : V svete starých Slovákov z čias Veľkej Moravy by magické systémy mohli byť inšpirované prvkami slovanskej mytológie a náboženstva. Čarodejstvo by sa mohlo považovať za dôležitý aspekt každodenného života a čarodejovia by boli rešpektovaní ako dôležité postavy v spoločnosti.
Napríklad, systém živlov by mohol byť inšpirovaný slovanskými bohmi a ich silami, ako napríklad bohom Perunom, ktorý ovládal oheň a hrom, alebo Mokosou, ktorá ovládala vodu a prírodu. Runový systém by mohol byť inšpirovaný slovanskými runami a ich význammi, ktoré sa používali pre výrobu nástrojov a výrobu magických predmetov.
Oba tieto systémy by mohli byť spojené s rituálmi a obradmi, ktoré by sa konali na dôležitých sviatkoch ako napríklad jar alebo jeseň, a ktoré by slúžili na uctievanie slovanských bohov a na ovplyvňovanie priazne a šťastia v každodennom živote.
(Querk) : Vedel by si mi napísať zoznam Slovenských bohov a priradiť k nim funkciu a živel?
(GPT) : Áno, v slovanskej mytológii existuje mnoho bohov s rôznymi funkciami a živlami. Tu je zoznam niektorých z nich:
- Perun - boh hromu a blesku, ochranca vojakov a spravodlivosti
- Svarog - boh neba a kováčstva
- Veles - boh krávy, oviec a podzemia
- Dažbog - boh slnka a tepla
- Morana - bohyňa smrti a zimy
- Lada - bohyňa lásky a jarnej rovnodennosti
- Stribog - boh vánku a vetrov
- Mokosť - bohyňa vodných zdrojov a prírody
- Dzidzevica - bohyňa plodnosti
- Triglav - boh trojhlavý, symbolizuje trojicu bohov v slovanskej mytológii.
V tomto zozname sú len niektoré z mnohých slovanských bohov a každý národ môže mať svoje vlastné verzie a pridanie ďalších bohov. Funkcie a živly bohov sa môžu líšiť v závislosti na verzii a tradícii.
(Querk) : Ak by si mi mohol navrhnúť nejakú verziu a tradíciu?
(GPT) : V slovanskej mytológii existuje veľa verzií a tradícií, ale jednou z možností by mohla byť verzia inspirovaná kultúrou veľkej Moravy. Tu je príklad nejakej verzie:
- Perun - boh hromu a blesku, ochranca vojakov a spravodlivosti. Jeho živelom je kov a ohnivo.
- Svarog - boh neba a kováčstva. Jeho živelom je oheň a jeho funkciou je tvorivosť a remeslo.
- Veles - boh krávy, oviec a podzemia. Jeho živelom je zem a jeho funkciou je obchod a bohatstvo.
- Dažbog - boh slnka a tepla. Jeho živelom je oheň a jeho funkciou je svetlo a život.
- Morana - bohyňa smrti a zimy. Jej živelom je voda a jej funkciou je smrť a regenerácia.
- Lada - bohyňa lásky a jarnej rovnodennosti. Jej živelom je vzduch a jej funkciou je láska a radosť.
- Stribog - boh vánku a vetrov. Jeho živelom je vzduch a jeho funkciou je premiestňovanie a zmena.
- Mokosť - bohyňa vodných zdrojov a prírody. Jej živelom je voda a jej funkciou je plodnosť a úroda.
- Dzidzevica - bohyňa plodnosti. Jej živelom je zem a jej funkciou je pôrod a starostlivosť o deti.
- Triglav - boh trojhlavý, symbolizuje trojicu bohov v slovanskej mytológii. Jeho funkciou je dohľad nad celým svetom a udržiavanie rovnováhy medzi živlami.
Tento zoznam je len jednou z možných verzií slovanskej mytológie inspirovanej kultúrou veľkej Moravy a môže sa líšiť v závislosti na tradícii a verzii.
(Querk) : Dám ti zoznam živlov, priradíš ich ku bohom, ku ktorým sa najviac hodia? Oheň, Voda, Zem, Vietor, Svetlo, Tma, Život, Elektrika, Kov, Čas, Jed, Alkohol, Rastliny, živočíšne
(GPT) : Tieto živly by sa mohli priradiť k nasledujúcim bohom:
- Oheň: Beli alebo Hephaestus
- Voda: Tethys alebo Poseidon
- Zem: Demeter alebo Gaea
- Vietor: Aeolus alebo Zefir
- Svetlo: Helios alebo Lumina
- Tma: Nyx alebo Erebus
- Život: Gaia alebo Eurynomé
- Elektrika: Zeus alebo Thor
- Kov: Hephaestus alebo Wayland
- Čas: Chronos alebo Eriú
- Jed: Dionysus alebo Loki
- Alkohol: Dionysus alebo Bacchus
- Rastliny: Demeter alebo Flora
- Živočíšne: Artemis alebo Odin
Je dôležité si uvedomiť, že ide len o jednu verziu a existujú aj iné tradície a interpretácie. Môžete si vytvoriť vlastný magický systém s vlastnými asociáciami a interpretáciami bohov a živlov.
(Querk) : Dám ti zoznam živlov, priradíš ich ku Slovanským bohom, ku ktorým sa najviac hodia? Oheň, Voda, Zem, Vietor, Svetlo, Tma, Život, Elektrika, Kov, Čas, Jed, Alkohol, Rastliny, živočíšne
(GPT) : Tieto živly by sa mohli priradiť k nasledujúcim Slovanským bohom:
- Oheň: Svarog alebo Perun
- Voda: Veles alebo Rod
- Zem: Mokos alebo Dazhbog
- Vietor: Stribog alebo Vayu
- Svetlo: Svarog alebo Dazhbog
- Tma: Morana alebo Chernobog
- Život: Mokos alebo Rod
- Elektrika: Perun alebo Svarog
- Kov: Svarog alebo Stribog
- Čas: Veles alebo Dažbog
- Jed: Yarilo alebo Veles
- Alkohol: Yarilo alebo Dažbog
- Rastliny: Mokos alebo Yarilo
- Živočíšne: Perun alebo Veles
Je dôležité si uvedomiť, že ide len o jednu verziu a existujú aj iné tradície a interpretácie. Môžete si vytvoriť vlastný magický systém s vlastnými asociáciami a interpretáciami bohov a živlov.
(Querk) : Aké iné elementy by sa dali v príbehu použiť. Okrem tých už spomenutých?
(GPT) : V príbehu sa dajú použiť aj ďalšie elementy, ktoré by mohli rozšíriť a vylepšiť dej. Tu je zoznam niektorých z nich:
- Špina
- Piesok
- Dym
- Kameň
- Kôra
- Drevina
- Korene
- Kvapky
- Svetlo
- Tieň
- Tlak
- Voda
- Zvuky
- Zvuky
- Zápach
Tieto elementy môžu byť použité na vytvorenie vizuálneho, zvukového a hmatového prostredia v príbehu, čím sa vytvorí bohatšie a prepracovanejšie dojem pre publikum.
(Querk) : Myslel som skorej magické elementy pre magický systém.
(GPT) : V prípade magického systému sa ďalšie elementy môžu meniť v závislosti na konkrétnej tradícii a verzii. Avšak niektoré často používané magické elementy sú napríklad:
- Ohnivý kruh
- Energie
- Duša
- Myseľ
- Spirituálne sily
- Mágia krvi
- Astrológia
- Bytosti
- Rituálne predmety
- Sny
Tieto elementy môžu byť použité na vytvorenie bohatšieho a komplexnejšieho magického systému.
(Querk) : Myslel som skorej prírodné elementy ako je oheň, voda, zem, vzduch. Aké iné elementy by sa dali v mágii použiť?
(GPT) : V rôznych magických systémoch môžu byť použité aj iné elementy ako len prírodné. Napríklad môžu byť zahrnuté aj elementy ako:
- Eter: symbolizuje vzdušný a nehmotný aspekt života a existencie
- Mrak: symbolizuje vodný a pohyblivý aspekt
- Slnko: symbolizuje svetlo a teplo
- Mesiac: symbolizuje tmu a emócie
- Zem: symbolizuje pevný a stabilný aspekt
- Svetlo: symbolizuje jas a vedomie
- Tma: symbolizuje nevedomie a strach
- Čas: symbolizuje plynutie a zmenu
- Energia: symbolizuje životnú silu a vitalitu
Je však dôležité si uvedomiť, že význam a symboliku jednotlivých elementov sa môže líšiť v rôznych magických tradíciách.
(Querk) : Ako ešte by sa dali využiť?
(GPT) : Bežné D6 kocky sa dajú využiť v mnohých rôznych spôsoboch na vylepšenie príbehu v príbehových kockách. Tu sú niektoré možnosti:
- Randomizácia: Použite kocky na náhodné výber jednotlivých prvkov príbehu, ako sú postavy, miesta, udalosti alebo dialógy.
- Komplikácie: Nastavte pravidlá týkajúce sa výsledku hodu kockou, ktoré pridávajú komplikácie do príbehu. Napríklad, ak hodíte 4 alebo menej, postava môže byť vystavená nebezpečenstvu alebo obtiažam.
- Bonusové hodnoty: Nastavte pravidlá, ktoré určujú bonusové hodnoty pre postavy v príbehu, ak hodia vysoké číslo na kocke. Tieto bonusy môžu zahŕňať zvýšenie sily, zručnosti alebo šance na úspech.
- Výzvy: Využite kocky na vytvorenie výziev pre postavy v príbehu. Napríklad, ak postava chce prekonať prekážku, môže hodiť kockou a výsledok bude určovať, ako veľmi je výzva náročná.
- Rozhodnutia: Použite kocky na výber rozhodnutí, ktoré musia postavy v príbehu urobiť. Toto môže zahŕňať volbu medzi dvoma alebo viacerými možnosťami alebo výber z rôznych možností, ako sa postava môže správať v danom okamihu.
Tieto sú iba niektoré z mnohých spôsobov, ako môžete použiť bežné D6 kocky na vylepšenie príbehu v príbehových kockách.
(Querk) : Pokiaľ by som chcel použiť kocky D6 a chcel by som spraviť škálu pre príbeh - že postava nenájde žiadny poklad, pokiaľ padne 1 a nájde veľký poklad pokiaľ padne na kocke 6 - ako by táto škála vyzerala
(GPT) : Ak by si chcel vytvoriť škálu pre príbeh, ktorá by zahrňovala výsledky od 1 po 6, mohol by si napríklad použiť niečo podobné nasledovnému:
- Tragický koniec: Postava nezíska poklad a stretne zlé osudy alebo neúspech.
- Neúspech: Postava nezíska poklad, ale dostane druhú šancu alebo možnosť na iný úspech.
- Malý úspech: Postava nájde malý poklad, ale nie to, čo hľadala alebo nie v takej miere, akú očakávala.
- Čiastočný úspech: Postava nájde niečo, čo hľadala, alebo niečo, čo jej pomôže dosiahnuť jej cieľ.
- Úspech: Postava nájde to, čo hľadala, alebo dostane niečo cenné, čo jej umožní dosiahnuť jej cieľ.
- Veľký úspech: Postava nájde veľký poklad alebo niečo neuveriteľne cenné, čo ju postaví na vrchol a umožní jej dosiahnuť jej cieľ.
0 comments:
Zverejnenie komentára