Áno, škola je a vždy bude základom života. To ale neznamená že je bez problémov ma svoje muchy. ... Dané „muchy“ trápia ľudí po generácie. A čo nás? Nás to štve.
.: Štve nás to :.
Škola - Part 1/3
aneb, prečo máme také ťažké srdce na holubník.
--------------------
Učiť sa, učiť sa, učiť sa. Tak kázal Lenin. V tej dobe to mohla byť aj pravda. ...
---------------------
Učiť sa, učiť sa, učiť sa. Tak kázal Lenin. V tej dobe to mohla byť aj pravda. ...
---------------------
No, je to pravda aj v súčasnosti. Škoda len, že všetko čo nám má pomáhať v danej činnosti akoby pochádzalo z čias pána Lenina. Všetko je staré.
Učebnice, učitelia, postupy. Keď som chodil na zdravotnú strednú, mali sme školu umiestnenú v starej 100 ročnej budove, ktorá vyzerala na 300. Kýchnuť sme sa báli. By sa rozsypala.
Každému jasné – Peniaze. Bez nich sa nič nehýbe, slnko nesvieti, kura nehrabe. Škola chátra, kvalitný učitelia sa radšej vykašlú na ten plat a odletia do teplých krajín. Rodičia žiakov deto. Nikomu sa nedivím. Peniaze taktiež používam. Viem ako sa zemeguľa točí.
Učebnice, učitelia, postupy. Keď som chodil na zdravotnú strednú, mali sme školu umiestnenú v starej 100 ročnej budove, ktorá vyzerala na 300. Kýchnuť sme sa báli. By sa rozsypala.
Každému jasné – Peniaze. Bez nich sa nič nehýbe, slnko nesvieti, kura nehrabe. Škola chátra, kvalitný učitelia sa radšej vykašlú na ten plat a odletia do teplých krajín. Rodičia žiakov deto. Nikomu sa nedivím. Peniaze taktiež používam. Viem ako sa zemeguľa točí.
--------------------
Štát nedá - káže šetriť ešte viac.
Problém nastal v tejto dobe - Už neni na čom. Blázni, nezvoní vám budík??
---------------------
Štát nedá - káže šetriť ešte viac.
Problém nastal v tejto dobe - Už neni na čom. Blázni, nezvoní vám budík??
---------------------
Na vzdelaní by sa nemalo šetriť. Kto potom povedie túto spoločnosť?! Negramotný? „ ... nuž pre prváčikov už nevydalo na nové šlabikáre. Ale nebojte sa , máme ešte zo smetiaka – staré zato kvalitné. Je to síce azbuka, ktorá sa ani nedá prečítať pod hrubou vrstvou plesní, zato sa ušetrí ministrom na zlatú jachtu. Potrebná položka.“
Nemá štát - platia rodičia.
Z čoho? (Vylučujem možnosť, kedy sa žiak kašle na školu...) Z vysokého platu, že nevedia, ktoré ferrari si kúpiť? Modré, svetlomodré, svetlo svetlo svetlo červené, R 114 G 255 B 41 ... ?! Majú taký vysoký barák že musia vo vyšších poschodiach nehať zatvorené okná lebo tam je už vesmír.
Niekto nepremýšľa?
ZRPŠ poplatky, ako nazývajú zdieranie rodičov, je pekná blbosť. Pravda, že to pomôže škole. Lenže sa jedná o zasypávanie bezodnej jamy. Účty za elektriku atp. nechcel by som byť riaditeľom ......pri takých odmenách aj hej! Štát má riešiť problémy! Prečo nemôžu okresať sprostosti typu „odmeny za dobre vykonanú prácu“ a prerobiť budovu? Nechápem. Neni to náhodou prípad alá Afrika? - Necháme ľudí hladovať, svet sa zloží, dá nám prachy. Ľudu nedáme, rozdelíme si my. Svet sa zloží znova.
Nech umrú na plynatosť. Nehoráznosť. Ukracujú deti o vedomosti. A potom sa čudujú že nám rastú nevzdelanci. Bodaj by nie, keď šetria na všetkom. A čo na to inštitúcie vzdelávania? Nezmôžu nič. Pravidlá hry majú určené presne.: čo žiak, to €. Škola sa tak mení na pásovú výrobu blbcov. Taký nás majú liečiť? Stavať domy? Ako by mohli keď nič nevedia. Škola ich zobrala ako inventár za ktorý dostanú zaplatené. Iba vrátia viacej zhnité. Na druhú stanu, o tomto je táto doba. Kto je skazený má plus. Na stranu tretiu – ideme na Ameriku. Tak prečo nie aj vedomostne.
--------------------
Ďakujem bohu že skapem. Škoda len že nie dnes.
---------------------
Ďakujem bohu že skapem. Škoda len že nie dnes.
---------------------
Čas strávený v škole.
V škole som cca 8 hodín. Učím sa ako blázon. Prídem domov. Čo tam? Ďalšie učenie, písanie domácich úloh a slohové práce. // básnička ako bonus //. Učitelia furt rozprávajú – Učte sa – Vy sa neučíte?? Však nemáte celý deň nič iné na robote. Nie, vôbec ani šport, priatelia, prvé lásky, anime, počítač. - Len pri knihách. Učiť sa doma stále (výnimka WC). Načo máme školu pre boha!?. Na to aby nám nič nevysvetlili a urobili nám v hlavách bodrel?! Ktorého blázna toto napadlo. Kde sú doby, keď človek prišiel zo školy a iba prekypoval vedomosťami.
A až by to náhodou nestačilo - Pridajú. Celý deň to robím, kuknem na hodiny a odrazu je 11 večer ...Celý deň zabitý len s učením. Už sa my o tom aj sníva. ... Nič nemám na robote ... – Lebo už nestíham.
Keď som bol na intráku učil som sa 24h/ 4d. Moja celková známka bola 3. To sa nedalo stíhať. Nejestvuje. Všetci hádzali študijný materiál. Šľak by ich trafil. Nemusím byť génius aby som pochopil že toto je kravina. V hlave mám z toho polievku. Píšem ako český žandár, učím sa ako č.5 // ... data, ... informace ... //. A ešte to nestačí. Profákom sa to povie. Čo robia keď prídu domou? Sadnú za PC alebo tv. Danú činnosť vykonávajú do neskorých hodín. Do školy prídu oddýchnutý, plný elánu a chute na ďalšie písomky. Ktoré ani nestíhajú opravovať, kvôli vyťaženosti.
Nelogickosť učiva.
Načo je na strednej zdravotnej Dejepis. Niežeby sme sa učili minulosť zdravoťákov. Učivo je to isté ako na základke. Načo?! „Kvôli všeobecnému rozhľadu“ - učiteľky nám vravievali. ... Dajte si to vyriť na náhrobný kameň. Nemáme už dosť!? Nie. Domáca úloha. – projekty, slohovky, básničky. Zoberme si také projekty... Istota dobrej známky? Z osobných skúseností viem svoje. Jedná sa o zabíjanie času. Snažím sa spraviť projekt tak aby tam nebola chybička – vysedel som na stoličke dieru. Musím kúpiť novú náplň do tlačiarne, ale známka stojí za námahu.
Skutočne?!
Na druhý deň prídem do školy celý natešený že „Jo z tej Fyziky mám medzi 3/4 tak to určite bude na tú trojku..“ Ale kdeže?? Učiteľka chytí papier do mastnej ruky skrčí to a hneď povie. Známka dole za pokrčený a umastený papier. Ďalej známka dole za nečitateľne malé písmo. „Tí druhý“ poväčšine skopčia referát. Dostanú jednotku. – WHAT?
Učebnice
– načo vlastním toľko učebníc, keď ich ani nepoužívam. Na telocvik? Raz za čas ich vytiahnem zo skrine, odfúknem prach, nahádžem do tašky - vrátim poslušne do školy. Po prázdninách zoberiem domov. Hlavou krútim, až my ide odpadnúť. Učebnice? Strčte si tie plesnivosti voľakde. Aj tak nám všetko diktujú do zošita. Ľutujem každého prváčika. Tú tašku ani ja neudvihnem. Tými knihami môžem hádam posilňovať. Ovláda nás tajná spoločnosť kulturistov, ktorý chcú každého pretvoriť na horu svalov? Inak my to nejde do hlavy.
„Podľa zákona vám musíme dať knihy.“
Prečo v tomto svete musí byť všetko lége artis? Až horím od zúrivosti. D*bili – nepotrebné veci kontrolujete, ale to čo máte - nie. Čo ste spriahnutý zo satanom?! Kontrolujú, trestajú, lebo niečo neni podľa toho toaletného papiera menom zákon. Hlavná vec, že to ani neni podľa zákona. Jedná sa len o čistú šikanu. Inak to neviem nazvať. Šikana !!!! – kričím zúrivo zo svojho bytu. Pritom prskám síru a oheň. Oni tam robia sprostosti, nudia na konferenciách. Príjmu zákon, ktorý má fungovať v živote, lenže toto robia od „stola“. Nevidia ako presné znenie zákona strpčuje život čestných. Šikovnejší nájdu kľučky. Toto je somarina od Slnka po Pluto. Strčte si to Lege artis voľakde. Prázdna štátna pokladnica? – nie je problém – nezmyselný zákon + kruté pokuty. Zaručený recept.
Fajn, uznávam, učebnice by mali byť Lege artis. Ale nech zariadia, že sa budeme učiť z kvalitných a nie z chybami rozvŕtaných kôpok papiera. Trefná otázka na koniec.: Odkiaľ zobrať prachy.
V škole som cca 8 hodín. Učím sa ako blázon. Prídem domov. Čo tam? Ďalšie učenie, písanie domácich úloh a slohové práce. // básnička ako bonus //. Učitelia furt rozprávajú – Učte sa – Vy sa neučíte?? Však nemáte celý deň nič iné na robote. Nie, vôbec ani šport, priatelia, prvé lásky, anime, počítač. - Len pri knihách. Učiť sa doma stále (výnimka WC). Načo máme školu pre boha!?. Na to aby nám nič nevysvetlili a urobili nám v hlavách bodrel?! Ktorého blázna toto napadlo. Kde sú doby, keď človek prišiel zo školy a iba prekypoval vedomosťami.
A až by to náhodou nestačilo - Pridajú. Celý deň to robím, kuknem na hodiny a odrazu je 11 večer ...Celý deň zabitý len s učením. Už sa my o tom aj sníva. ... Nič nemám na robote ... – Lebo už nestíham.
Keď som bol na intráku učil som sa 24h/ 4d. Moja celková známka bola 3. To sa nedalo stíhať. Nejestvuje. Všetci hádzali študijný materiál. Šľak by ich trafil. Nemusím byť génius aby som pochopil že toto je kravina. V hlave mám z toho polievku. Píšem ako český žandár, učím sa ako č.5 // ... data, ... informace ... //. A ešte to nestačí. Profákom sa to povie. Čo robia keď prídu domou? Sadnú za PC alebo tv. Danú činnosť vykonávajú do neskorých hodín. Do školy prídu oddýchnutý, plný elánu a chute na ďalšie písomky. Ktoré ani nestíhajú opravovať, kvôli vyťaženosti.
Nelogickosť učiva.
Načo je na strednej zdravotnej Dejepis. Niežeby sme sa učili minulosť zdravoťákov. Učivo je to isté ako na základke. Načo?! „Kvôli všeobecnému rozhľadu“ - učiteľky nám vravievali. ... Dajte si to vyriť na náhrobný kameň. Nemáme už dosť!? Nie. Domáca úloha. – projekty, slohovky, básničky. Zoberme si také projekty... Istota dobrej známky? Z osobných skúseností viem svoje. Jedná sa o zabíjanie času. Snažím sa spraviť projekt tak aby tam nebola chybička – vysedel som na stoličke dieru. Musím kúpiť novú náplň do tlačiarne, ale známka stojí za námahu.
Skutočne?!
Na druhý deň prídem do školy celý natešený že „Jo z tej Fyziky mám medzi 3/4 tak to určite bude na tú trojku..“ Ale kdeže?? Učiteľka chytí papier do mastnej ruky skrčí to a hneď povie. Známka dole za pokrčený a umastený papier. Ďalej známka dole za nečitateľne malé písmo. „Tí druhý“ poväčšine skopčia referát. Dostanú jednotku. – WHAT?
Učebnice
– načo vlastním toľko učebníc, keď ich ani nepoužívam. Na telocvik? Raz za čas ich vytiahnem zo skrine, odfúknem prach, nahádžem do tašky - vrátim poslušne do školy. Po prázdninách zoberiem domov. Hlavou krútim, až my ide odpadnúť. Učebnice? Strčte si tie plesnivosti voľakde. Aj tak nám všetko diktujú do zošita. Ľutujem každého prváčika. Tú tašku ani ja neudvihnem. Tými knihami môžem hádam posilňovať. Ovláda nás tajná spoločnosť kulturistov, ktorý chcú každého pretvoriť na horu svalov? Inak my to nejde do hlavy.
„Podľa zákona vám musíme dať knihy.“
Prečo v tomto svete musí byť všetko lége artis? Až horím od zúrivosti. D*bili – nepotrebné veci kontrolujete, ale to čo máte - nie. Čo ste spriahnutý zo satanom?! Kontrolujú, trestajú, lebo niečo neni podľa toho toaletného papiera menom zákon. Hlavná vec, že to ani neni podľa zákona. Jedná sa len o čistú šikanu. Inak to neviem nazvať. Šikana !!!! – kričím zúrivo zo svojho bytu. Pritom prskám síru a oheň. Oni tam robia sprostosti, nudia na konferenciách. Príjmu zákon, ktorý má fungovať v živote, lenže toto robia od „stola“. Nevidia ako presné znenie zákona strpčuje život čestných. Šikovnejší nájdu kľučky. Toto je somarina od Slnka po Pluto. Strčte si to Lege artis voľakde. Prázdna štátna pokladnica? – nie je problém – nezmyselný zákon + kruté pokuty. Zaručený recept.
Fajn, uznávam, učebnice by mali byť Lege artis. Ale nech zariadia, že sa budeme učiť z kvalitných a nie z chybami rozvŕtaných kôpok papiera. Trefná otázka na koniec.: Odkiaľ zobrať prachy.
– Ešte nekončíme –
Next time .: Učitelia - Vivat akademia, vivat profesores.
Next time .: Učitelia - Vivat akademia, vivat profesores.
--- Naspäť na stránku navigácie ---- Naspäť na domovskú stránku ---
0 comments:
Zverejnenie komentára